• Portugalia 14-18.03.2022

• W dniach 14.03.2022 r. - 18.03.2022 r. w Amarante odbyła się krótkoterminowa wymiana młodzieży w ramach projektu Erasmus Plus „Off the Beaten Path”. Udział wzięło dwóch nauczycieli i trzy uczennice z naszej szkoły.

W poniedziałek 14.03.2022r. W miejscowości Amarante rozpoczęło  się kolejne spotkanie w ramach projektu Erasmus + "Off the beaten path". Po uroczystym powitaniu wszystkich gości przez władze miasteczka i szkoły, uczniowie szkoły zaprezentowali nam tradycyjną muzykę portugalską. Po lunchu podzieleni na grupy ruszyliśmy w miasto, odnajdując zabytki zawarte w grze terenowej.  We wtorek odwiedziliśmy Marco the Canaveses, w którym zobaczyliśmy unikatowy, nowoczesny kościół babtystów oraz romańskie miasto Tongobringa, które swoim urokiem sprawiły, że z chęcią wrócimy do tego kraju. Następnego dnia zwiedziliśmy z przewodnikiem Amarante, którego uliczki owiewał piasek znad Sahary oraz poznaliśmy jego historię i architekturę. Po południu udaliśmy się do kawiarni na koncert muzyki wykonanej na tradycyjnym instrumencie - Violi Amarantinie oraz spróbowaliśmy tradycyjnych portugalskich wyrobów cukierniczych.  W czwartek odbyło się spotkanie koordynatorów projektu, a w tym czasie  uczniowie pracowali nad prezentacjami. Dzień zakończył się uroczystą kolacją połączoną z muzyką i wręczeniem certyfikatów uczestnikom projektu. W ostatni dzień tradycyjnie międzynarodowe grupy uczniów przedstawiały rezultaty swojej pracy – prezentacje dotyczące historii, architektury i społeczności odwiedzanych miejsc. Po zakończeniu spotkania pojechaliśmy busem do Porto, przepięknego miasta nad oceanem. Wyjazd do Portugalii uważamy za  bardzo udany, zwłaszcza za unikatowy klimat miasteczek, atmosferę, którą tworzą tutejsi, niezwykle serdeczni mieszkańcy i otaczającą nas przyrodę.

• Liceum Ogólnokształcące im. Olimpijczyków Polskich w Długołęce
      • tel. dyrektor/sekretariat: 71 315 22 89; tel. pedagog szkolny: 71 315 16 78
      • ul. Szkolna 40 55-095 Mirków Długołęka Poland
      • Na podstawie art. 37.7 RODO informuję, że Inspektorem ochrony danych (IOD) jest Pan Adam Korzuch, e-mail: korzuch@infoic.pl
      • Zdjęcia umieszczone na stronie szkoły i facebooku nie są portretami i służą wyłącznie promocji szkoły.