• Długołęka 24.01.-28.01.2022 r.

Długołęka 24.01.2022r. – 28.01.2022r.

W dniach 24.01. - 28.01.2022 r. w Długołęce odbyła się krótkoterminowa wymiana młodzieży w ramach projektu Erasmus Plus „Off the Beaten Path”.

Dzień 1

Z wielką przyjemnością powitaliśmy gości z innych krajów partnerskich w naszej szkole, po czym nastąpiło oficjalne otwarcie spotkania oraz zapoznanie nauczycieli i uczniów. Następnie wyruszyliśmy na zwiedzanie Wrocławia i jego ikonicznych zabytków. Przewodnik oprowadził nas przez Rynek aż do Ostrowa Tumskiego.

Dzień 2

Pełni energii rozpoczęliśmy zwiedzanie jednej z dzielnic – Ołbina. Ta mało znana dzielnica skrywa w sobie wiele znaczących dla współczesnej kultury miejsc. Kolorowe podwórka zrobiły wrażenie na naszych gościach. Dzień zakończyliśmy wykładem o ludności i historii Wrocławia.

Dzień 3

Kolejnego dnia poznaliśmy bliżej następną dzielnicę – Sępolno, zwiedziliśmy modernistyczne osiedle mieszkaniowe (miasto-ogród), przeznaczone dla robotników i wrocławskiej klasy średniej. Po południu udaliśmy się do Muzeum Miejskiego, gdzie z przewodnikiem obejrzeliśmy wystawę pt. „1000 Lat Wrocławia"

Dzień 4

Następny przystanek – Dom Edyty Stein. Zapoznaliśmy się z jej życiorysem i zwiedziliśmy miejsca, w których spędziła swoją młodość. Popołudniu nastał czas na pracę nad prezentacjami, po których zostały już tylko przyjemności, czyli wspólna uroczysta kolacja i wręczenie certyfikatów.

Dzień 5

Ostatniego dnia spotkaliśmy się w sali konferencyjnej, aby przedstawić prezentacje wykonane dzień wcześniej przez uczniów.

Wyjazd okazał się świetną okazją na nawiązywanie nowych międzynarodowych relacji oraz wspólne spędzenie czasu w urokliwym Wrocławiu.

• Liceum Ogólnokształcące im. Olimpijczyków Polskich w Długołęce
      • tel. dyrektor/sekretariat: 71 315 22 89; tel. pedagog szkolny: 71 315 16 78
      • ul. Szkolna 40 55-095 Mirków Długołęka Poland
      • Na podstawie art. 37.7 RODO informuję, że Inspektorem ochrony danych (IOD) jest Pan Adam Korzuch, e-mail: korzuch@infoic.pl
      • Zdjęcia umieszczone na stronie szkoły i facebooku nie są portretami i służą wyłącznie promocji szkoły.