• Litwa 05-10.12.2021

• W dniach 05.12.2021 r. – 10.12.2021 r. w Wilnie odbyła się krótkoterminowa wymiana młodzieży w ramach projektu Erasmus Plus „Off the Beaten Path”. Udział wzięło dwóch nauczycieli i cztery uczennice z naszego liceum.

Dzień 1

Nastąpiło oficjalne otwarcie spotkania oraz zapoznanie nauczycieli i uczniów z krajów partnerskich.  Rozpoczęliśmy zajęcia od sesji Team Building, mającej na celu zbudować nić porozumienia w poszczególnych drużynach realizujących temat projektu. Następnie uczniowie  zagrali w grę uliczną po centrum Wilna, a po jej zakończeniu  przedstawiali zwiedzane przez nich miejsca. Potem był długi spacer po tym pięknym mieście i wieczorne wykłady w języku angielskim, przybliżające nam infrastrukturę Wilna.

Dzień 2

Kolejny  dzień na Litwie okazał się być bardzo wymagający. Już od godziny 9 rozpoczęliśmy zwiedzanie jednej z dzielnic Wilna (Lazdynai), ciekawej pod względem infrastruktury oraz zabudowań pochodzących  jeszcze z lat 60.  Mimo siarczystego mrozu zwiedziliśmy również Wileńską Wieżę Telewizyjną.

Dzięki komunikacji miejskiej – trolejbusy zrobiliśmy tranzyt przez Wilno "Out of the beaten path".

Po wycieczce integrowaliśmy się podczas wspólnego obiadu w najstarszej kawiarni w mieście, a popołudniu uczestniczyliśmy w wykładzie dotyczącym społecznego aspektu wcześniej zwiedzonych miejsc. Wieczorem przywołało nas ponownie Stare Miasto - tam  zakupiłyśmy regionalne przysmaki.

Dzień 3

Dziś zwiedzaliśmy kolejną z dzielnic Wilna - Rasos. Podzieleni na dwie grupy, w tym samym czasie, podziwialiśmy architekturę tej dzielnicy.  Mieliśmy  także spotkanie z przedstawicielem ośrodka  kultury .

Po wspólnym obiedzie zabraliśmy się do pracy nad naszymi prezentacjami o Wilnie. Po południu czas wolny wykorzystaliśmy na zobaczenie słynnej Ostrej Bramy. Spotkaliśmy się też innymi uczestnikami projektu. Tego dnia miałyśmy wiele okazji do podszlifowania języka i do poznania nowych osób.

Dzień 4

Czwartek w Wilnie  okazał się być bardzo intensywnym dniem. Rano pracowaliśmy w grupach nad naszymi prezentacjami. Potem odwiedziliśmy zamek – dawną siedzibę Książąt Litewskich,  gdzie uczniowie z Litwy opowiadali nam o jego historii. Mieliśmy możliwość zobaczenia, jak powstało Wilno przy pomocy okularów VR. Po przerwie na lunch w auli szkolnej  odbyła się ceremonia rozdania certyfikatów.

Po tej uroczystości całą grupą wybraliśmy się na wspólną kolację, na której mogliśmy spróbować litewskiej kuchni oraz zintegrować się z innymi uczniami ( szczególnie z Węgrami) .

Dzien 5

Nasza przygoda w Wilnie dobiega końca. Ostatni dzień spędziliśmy na przedstawianiu przygotowanych przez nas prezentacji, którymi zajmowaliśmy się przez ostatnie dni. Dotyczyły one zwiedzanych przez nas dzielnic Wilna, które, jak wskazuje nazwa projektu ,,Of The Bitten Path”, nie są atrakcją turystyczną, ale dla rdzennych mieszkańców Wilna są częścią ich życia codziennego i stanowią dla nich wartość pod względem historycznym, architektonicznym i społecznym.

Po wspólnie spędzonym tygodniu,  ciężko było się rozstać. Nie sądziliśmy, że w tak krótkim czasie nawiążemy relacje, które będą dla nas ważne i które zamierzamy pielęgnować. Wyjazd uważamy za bardzo udany i z pewnością zapamiętamy go na długo.

• Liceum Ogólnokształcące im. Olimpijczyków Polskich w Długołęce
      • tel. dyrektor/sekretariat: 71 315 22 89; tel. pedagog szkolny: 71 315 16 78
      • ul. Szkolna 40 55-095 Mirków Długołęka Poland
      • Na podstawie art. 37.7 RODO informuję, że Inspektorem ochrony danych (IOD) jest Pan Adam Korzuch, e-mail: korzuch@infoic.pl
      • Zdjęcia umieszczone na stronie szkoły i facebooku nie są portretami i służą wyłącznie promocji szkoły.