• Głos młodzieży w naszej w gminie!

• Ósmego października odwiedzili nas Radni Gminy Długołęka wraz z p. Wójtem - Wojciechem Błońskim. Celem spotkania było zachęcenie uczniów naszej szkoły do kandydowania w wyborach Młodzieżowej Rady Gminy. Zostały nam przedstawione wymagania, które kandydaci muszą spełniać oraz korzyści z przystąpienia do MRG. Spotkanie poprowadził absolwent naszej szkoły, p. Emil Sozański, który w bardzo interesujący sposób przekonał nas, jak duży wpływ, my - młodzież tej gminy, mamy na wszystko to, co się w niej dzieje.

• Uczniowie z zaciekawieniem oglądali pamiątki z Maroka.
          • Uczniowie w podróży...

• Po rygorach i obostrzeniach związanych z pandemią każdy z nas marzy o większej swobodzie w wielu dziedzinach naszego życia, w tym - podróżowaniu. Oczywiście chcielibyśmy realnie zwiedzać świat ale pomimo rozpoczęcia roku szkolnego udało się nam odbyć podróż. Gdzie? Do Maroko. Gminny Ośrodek Kultury w Długołęce ponownie odwiedziły Panie -  podróżniczka - Aneta Okupska Pońc i fotograf - Elwira Surdy, które w niesamowity sposób wprowadziły nas do zakamarków Maroka, prezentując fantastyczne zdjęcia i filmy, dotyczący tego miejsca. Obie Panie są pasjonatkami Afryki Północnej, a w szczególności Maroka. Pasję tę widać było na każdej fotografii, w każdym kadrze filmowym i wypowiadanych prze Nie słowach. Wspaniale było przenieść się myślami do Maroka choć na chwilę. Dodatkowo obie Panie działają w stowarzyszeniu "Africae Deserta Project",  działalność którego opiera się głównie na krzewieniu marokańskiej kultury w Polsce ale też kultury polskiej w Maroku. Podczas spotkania zdążyliśmy poznać wiele informacji i ciekawostek na temat życia w tym pięknym kraju, mogliśmy zagrać na marokańskich instrumentach muzycznych oraz zawiązać oryginalny marokański turban. Dodatkowo całe spotkanie urozmaicił swym koncertem Mustafa - Marokańczyk, który jest gościem zaproszonym przez fundację do Polski. Wizyta Pań Agaty i Elwiry zainspirowała wielu z nas do poznawania nowych zakątków świata i nieznanych dotąd kultur.

• Drużyna z Polski gotowa na rejs statkiem po Kopenhadze.
          • ERASMUS+ w Danii

• W dniach 13.09.-17.09.2021r. w Kopenhadze odbyła się krótkoterminowa wymiana młodzieży w ramach projektu Erasmus Plus „Off the Beaten Path”. Udział wzięło dwóch nauczycieli i dwie uczennice z naszego liceum.

Dzień 1

Nastąpiło oficjalne otwarcie spotkania oraz zapoznanie nauczycieli i uczniów z krajów partnerskich.  Rozpoczęliśmy zajęcia od sesji Team Building, mającej na celu zbudować nić porozumienia w poszczególnych drużynach realizujących temat projektu. Oprowadzono nas po szkole i zapoznaliśmy się z duńskim systemem nauczania.N astępnie krótkie zwiedzanie miasta i wspólna obiadokolacja.

Dzień 2

Popłynęliśmy w rejs statkiem wraz z przewodnikiem i mieliśmy okazję poznać część miasta od strony przepływającej przez Kopenhagę rzeki. Następnie zwiedzaliśmy Muzeum Robotników w Romersgade. Po lunchu zostaliśmy podzieleni na grupy i zwiedzaliśmy dzielnice Orestad i Vesterbro, które zostały wybrane przez duńskich koordynatorów do realizacji projektu. Każda grupa była oprowadzana przez przewodników i młodzież zbierała informacje na temat dzielnic pod względem architektonicznym, historycznym i społecznym.

Dzień 3

Dzisiaj duński nauczyciel Karsten oprowadził nas po starszej części Kopenhagi, opowiedział historię parlamentu duńskiego. Nastepnie udaliśmy się do muzeum, w którym poznaliśmy Kopenhagę od epoki lodowcowej po czasy nowoczesne. Po lunchu każda grupa zwiedzała z przewodnikiem wybrane dzielnice , aby zbierać informacje do prezentacji.

Dzień 4

Udaliśmy się do szkoły, gdzie uczestniliśmy w wykładzie  „Kopenhaga miasto do życia”, przygotowanego przez reprezentanta ”Wspaniała Kopenhaga”. Nauczycielka duńskiego wygłosiła prelekcję na temat jak dotrzec do odbiorców, gdy przygotowujesz prezentację. Po lunchu uczniowie w grupach pracowali nad swoimi prezentacjami. W tym czasie nauczyciele z uczestniczących szkół dzielili się spostrzeżeniami na temat  systemu nauczania w Danii i własnych krajach. Wieczorem udaliśmy się na uroczystą kolację, gdzie wręczono wszystkim uczestnikom certyfikaty.

Dzień 5

Wszyscy uczestnicy projektu spotkali się w szkole, uczniowie w swoich grupach dopracowywali ostatnie szczegóły do prezentacji. Następnie grupy zaprezentowały przed oficjalnym audytorium wyniki swojej pracy i podzieliły się wiedzą na temat wybranych dzielnic Orestad i Vesterbro.

Główny koordynator z Węgier Adam podsumował pobyt w Kopenhadze, inni uczestnicy również wyrazili swoje zdanie co do organizacji spotkania. Następnie z żalem pożegnaliśmy się z uczestnikami oraz Kopenhagą i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

• Inauguracja roku szkolnego 2021/2022

• Po wakacyjnej przerwie stanęliśmy u progu nowego roku szkolnego, pełni zapału ale i pytań o to jaki będzie ten rok. Większość z nas cieszy się z inauguracji, która oznacza czas pracy i obowiązków, ale także wyczekiwanych spotkań z koleżankami i kolegami, rozmów o tym co przeżyliśmy podczas wakacji i przeżywamy w trakcie roku szkolnego, poznawania nowych ludzi. Po rygorystycznym okresie nauki zdalnej zatęskniliśmy za zwyczajnym przebiegiem procesu nauki, za normalnymi lekcjami, a nawet za tradycyjnym sposobem pisania klasówek. Dopiero izolacja w domach uświadomiła wszystkim, że nauka zdalna to nie to samo, co lekcja w klasie w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem i kolegami. I to, jak ważne jest przebywanie w szkole wśród rówieśników. Życzymy wszystkim udanego nowego roku szkolnego.

• Liceum Ogólnokształcące im. Olimpijczyków Polskich w Długołęce
        • tel. dyrektor/sekretariat: 71 315 22 89; tel. pedagog szkolny: 71 315 16 78
        • ul. Szkolna 40 55-095 Mirków Długołęka Poland
        • Na podstawie art. 37.7 RODO informuję, że Inspektorem ochrony danych (IOD) jest Pan Adam Korzuch, e-mail: korzuch@infoic.pl
        • Zdjęcia umieszczone na stronie szkoły i facebooku nie są portretami i służą wyłącznie promocji szkoły.