• Erasmusowi goście w Długołęce

• Długołęka 24.01.2022 r. – 28.01.2022 r.

W dniach 24.01.2022 r. - 28.01.2022 r. w Długołęce odbyła się krótkoterminowa wymiana młodzieży w ramach projektu Erasmus Plus „Off the Beaten Path”.

Dzień 1

Z wielką przyjemnością powitaliśmy gości z innych krajów partnerskich w naszej szkole, po czym nastąpiło oficjalne otwarcie spotkania oraz zapoznanie nauczycieli i uczniów. Następnie wyruszyliśmy na zwiedzanie Wrocławia i jego ikonicznych zabytków. Przewodnik oprowadził nas przez Rynek aż do Ostrowa Tumskiego.

Dzień 2

Pełni energii rozpoczęliśmy zwiedzanie jednej z dzielnic – Ołbina. Ta mało znana dzielnica skrywa w sobie wiele znaczących dla współczesnej kultury miejsc. Kolorowe podwórka zrobiły wrażenie na naszych gościach. Dzień zakończyliśmy wykładem o ludności i historii Wrocławia.

Dzień 3

Kolejnego dnia poznaliśmy bliżej następną dzielnicę – Sępolno, zwiedziliśmy modernistyczne osiedle mieszkaniowe (miasto-ogród), przeznaczone dla robotników i wrocławskiej klasy średniej. Po południu udaliśmy się do Muzeum Miejskiego, gdzie z przewodnikiem obejrzeliśmy wystawę pt. „1000 Lat Wrocławia"

Dzień 4

Następny przystanek – Dom Edyty Stein. Zapoznaliśmy się z jej życiorysem i zwiedziliśmy miejsca, w których spędziła swoją młodość. Popołudniu nastał czas na pracę nad prezentacjami, po których zostały już tylko przyjemności, czyli wspólna uroczysta kolacja i wręczenie certyfikatów.

Dzień 5

Ostatniego dnia spotkaliśmy się w sali konferencyjnej, aby przedstawić prezentacje wykonane dzień wcześniej przez uczniów.

Wyjazd okazał się świetną okazją na nawiązywanie nowych międzynarodowych relacji oraz wspólne spędzenie czasu w urokliwym Wrocławiu.

• Perseusz z głową Meduzy, autor: Krzysztof Martyka kl. 1a
          • Mity pędzlem malowane

• Od poniedziałku 13 grudnia na parterze budynku naszej szkoły, ma miejsce wystawa prac plastycznych licealistów "Mity pędzlem malowane". Organizatorem jest polonistka pani Karolina Żarnowska, która poprzez zachęcanie uczniów do stworzenia obrazów, miała na celu przypomnienie mitów i wzbudzenie w młodzieży zainteresowania dziedzictwem cywilizacyjnym Europy. Zachęcamy do obejrzenia!

• Głos młodzieży w naszej w gminie!

• Ósmego października odwiedzili nas Radni Gminy Długołęka wraz z p. Wójtem - Wojciechem Błońskim. Celem spotkania było zachęcenie uczniów naszej szkoły do kandydowania w wyborach Młodzieżowej Rady Gminy. Zostały nam przedstawione wymagania, które kandydaci muszą spełniać oraz korzyści z przystąpienia do MRG. Spotkanie poprowadził absolwent naszej szkoły, p. Emil Sozański, który w bardzo interesujący sposób przekonał nas, jak duży wpływ, my - młodzież tej gminy, mamy na wszystko to, co się w niej dzieje.

• Uczniowie z zaciekawieniem oglądali pamiątki z Maroka.
          • Uczniowie w podróży...

• Po rygorach i obostrzeniach związanych z pandemią każdy z nas marzy o większej swobodzie w wielu dziedzinach naszego życia, w tym - podróżowaniu. Oczywiście chcielibyśmy realnie zwiedzać świat ale pomimo rozpoczęcia roku szkolnego udało się nam odbyć podróż. Gdzie? Do Maroko. Gminny Ośrodek Kultury w Długołęce ponownie odwiedziły Panie -  podróżniczka - Aneta Okupska Pońc i fotograf - Elwira Surdy, które w niesamowity sposób wprowadziły nas do zakamarków Maroka, prezentując fantastyczne zdjęcia i filmy, dotyczący tego miejsca. Obie Panie są pasjonatkami Afryki Północnej, a w szczególności Maroka. Pasję tę widać było na każdej fotografii, w każdym kadrze filmowym i wypowiadanych prze Nie słowach. Wspaniale było przenieść się myślami do Maroka choć na chwilę. Dodatkowo obie Panie działają w stowarzyszeniu "Africae Deserta Project",  działalność którego opiera się głównie na krzewieniu marokańskiej kultury w Polsce ale też kultury polskiej w Maroku. Podczas spotkania zdążyliśmy poznać wiele informacji i ciekawostek na temat życia w tym pięknym kraju, mogliśmy zagrać na marokańskich instrumentach muzycznych oraz zawiązać oryginalny marokański turban. Dodatkowo całe spotkanie urozmaicił swym koncertem Mustafa - Marokańczyk, który jest gościem zaproszonym przez fundację do Polski. Wizyta Pań Agaty i Elwiry zainspirowała wielu z nas do poznawania nowych zakątków świata i nieznanych dotąd kultur.

• Drużyna z Polski gotowa na rejs statkiem po Kopenhadze.
          • ERASMUS+ w Danii

• W dniach 13.09.-17.09.2021r. w Kopenhadze odbyła się krótkoterminowa wymiana młodzieży w ramach projektu Erasmus Plus „Off the Beaten Path”. Udział wzięło dwóch nauczycieli i dwie uczennice z naszego liceum.

Dzień 1

Nastąpiło oficjalne otwarcie spotkania oraz zapoznanie nauczycieli i uczniów z krajów partnerskich.  Rozpoczęliśmy zajęcia od sesji Team Building, mającej na celu zbudować nić porozumienia w poszczególnych drużynach realizujących temat projektu. Oprowadzono nas po szkole i zapoznaliśmy się z duńskim systemem nauczania.N astępnie krótkie zwiedzanie miasta i wspólna obiadokolacja.

Dzień 2

Popłynęliśmy w rejs statkiem wraz z przewodnikiem i mieliśmy okazję poznać część miasta od strony przepływającej przez Kopenhagę rzeki. Następnie zwiedzaliśmy Muzeum Robotników w Romersgade. Po lunchu zostaliśmy podzieleni na grupy i zwiedzaliśmy dzielnice Orestad i Vesterbro, które zostały wybrane przez duńskich koordynatorów do realizacji projektu. Każda grupa była oprowadzana przez przewodników i młodzież zbierała informacje na temat dzielnic pod względem architektonicznym, historycznym i społecznym.

Dzień 3

Dzisiaj duński nauczyciel Karsten oprowadził nas po starszej części Kopenhagi, opowiedział historię parlamentu duńskiego. Nastepnie udaliśmy się do muzeum, w którym poznaliśmy Kopenhagę od epoki lodowcowej po czasy nowoczesne. Po lunchu każda grupa zwiedzała z przewodnikiem wybrane dzielnice , aby zbierać informacje do prezentacji.

Dzień 4

Udaliśmy się do szkoły, gdzie uczestniliśmy w wykładzie  „Kopenhaga miasto do życia”, przygotowanego przez reprezentanta ”Wspaniała Kopenhaga”. Nauczycielka duńskiego wygłosiła prelekcję na temat jak dotrzec do odbiorców, gdy przygotowujesz prezentację. Po lunchu uczniowie w grupach pracowali nad swoimi prezentacjami. W tym czasie nauczyciele z uczestniczących szkół dzielili się spostrzeżeniami na temat  systemu nauczania w Danii i własnych krajach. Wieczorem udaliśmy się na uroczystą kolację, gdzie wręczono wszystkim uczestnikom certyfikaty.

Dzień 5

Wszyscy uczestnicy projektu spotkali się w szkole, uczniowie w swoich grupach dopracowywali ostatnie szczegóły do prezentacji. Następnie grupy zaprezentowały przed oficjalnym audytorium wyniki swojej pracy i podzieliły się wiedzą na temat wybranych dzielnic Orestad i Vesterbro.

Główny koordynator z Węgier Adam podsumował pobyt w Kopenhadze, inni uczestnicy również wyrazili swoje zdanie co do organizacji spotkania. Następnie z żalem pożegnaliśmy się z uczestnikami oraz Kopenhagą i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

• Inauguracja roku szkolnego 2021/2022

• Po wakacyjnej przerwie stanęliśmy u progu nowego roku szkolnego, pełni zapału ale i pytań o to jaki będzie ten rok. Większość z nas cieszy się z inauguracji, która oznacza czas pracy i obowiązków, ale także wyczekiwanych spotkań z koleżankami i kolegami, rozmów o tym co przeżyliśmy podczas wakacji i przeżywamy w trakcie roku szkolnego, poznawania nowych ludzi. Po rygorystycznym okresie nauki zdalnej zatęskniliśmy za zwyczajnym przebiegiem procesu nauki, za normalnymi lekcjami, a nawet za tradycyjnym sposobem pisania klasówek. Dopiero izolacja w domach uświadomiła wszystkim, że nauka zdalna to nie to samo, co lekcja w klasie w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem i kolegami. I to, jak ważne jest przebywanie w szkole wśród rówieśników. Życzymy wszystkim udanego nowego roku szkolnego.

• Zebrania z rodzicami

• Szanowni Państwo,

serdecznie zapraszamy na zebrania z rodzicami, które odbędą się 14 września o godz. 17:00 (lista klas będzie wywieszona na parterze szkoły). Podczas zebrań wychowawcy omówią wszystkie sprawy organizacyjne i zbiorą deklaracje uczestnictwa uczniów w lekcjach: religii, etyki i WDŻ.

• Rozpoczęcie roku szkolnego 2021/2022

• Serdecznie zapraszamy na rozpoczęcie roku szkolnego, które odbędzie się 1 września o godz. 10.45. Po spotkaniu z wychowawcami w klasach wspólnie przywitamy nowy rok szkolny podczas gminnej inauguracji. Wszyscy uczniowie proszeni są o założenie stroju galowego.

• EGZAMINY POPRAWKOWE 24-25.08.2021

• Szanowni Państwo,

Egzaminy poprawkowe rozpoczynają się o godz. 8:00 częścią pisemną (ok. 60 minut).

24.08.2021 - JĘZYK POLSKI, GODZ. 8:00

24.08.2021 - BIOLOGIA, GODZ. 8:00

25.08.2021 - MATEMATYKA, GODZ. 8:00

25.08.2021 - JĘZYK ANGIELSKI GODZ. 8:00

• Spotkanie z wójtem podczas lekcji w-f
          • Ruszamy w teren!

• Pogoda w końcu rozpieszcza nas słońcem i sprzyja przebywaniu na świeżym powietrzu. Uczniowie liceum chętnie korzystają z tej możliwości. Podczas lekcji WF-u udali się wraz z Panem Mariuszem Kowalskim do parku w Szczodrem. Wyjście zakończyło się miłym akcentem - niespodziewanym spotkaniem z Panem Wojciechem Błońskim - wójtem Gminy Długołęka oraz Panem Jackiem Sutrykiem - prezydentem Wrocławia. Jak widać wszyscy uczniowie uśmiechnięci i zadowoleni z takiej aktywności fizycznej.

• Liceum Ogólnokształcące im. Olimpijczyków Polskich w Długołęce
      • tel. dyrektor/sekretariat: 71 315 22 89; tel. pedagog szkolny: 71 315 16 78
      • ul. Szkolna 40 55-095 Mirków Długołęka Poland
      • Na podstawie art. 37.7 RODO informuję, że Inspektorem ochrony danych (IOD) jest Pan Adam Korzuch, e-mail: korzuch@infoic.pl
      • Zdjęcia umieszczone na stronie szkoły i facebooku nie są portretami i służą wyłącznie promocji szkoły.